۱۳۹۴ بهمن ۲۶, دوشنبه

گردشی کوتاه در شهر گوانگجو (GUANGZHOU)

اکثرمسافرانی که به قصد تفریح و دیدن تاریخ و فرهنگ غنی گوانگجو به این شهر سفر می‌نمایند، ماه‌های اکتبر و نوامبر را  ترجیح میدهند؛ چرا که آب و هوای همیشه گرم و شرجی این شهر در تابستان و یا باران‌های فراوان پاییز خیلی مناسب خوشبرای ما ایرانی‌ها نام شهر گوانگجو چین با نام نمایشگاه Canton Fair (نمایشگاه گوانجو) که نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی و واردات چین (China Import And Export Fair) می‌باشد، عجین شده است. از آنجایی که بیشتر صنایع و کارخانجات چین در جنوب این کشور واقع شده، شهر گوانگجو بعنوان قطب نمایشگاهی و صنعتی کشور چین برگزیده شده است. یکی از قدیمی ترین، بزرگترین و شناخته شده ترین نمایشگاههای جهان که در گوانگجو برگزار می شود، نمایشگاه کانتون فیر است.
گذرانی‌ در هوای آزاد نیست. با وجود گرم‌ بودن هوا، بهار هم به خاطر فستیوال‌های زیادی که در شهر برپاست، فصل شلوغی برای گوانگجوست.

همچنین برای دیدن این شهر از تور گوانجو همراه شوید.
فرودگاه بزرگ گوانگجو حدوداً سی کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد؛ اگر بار سفرتان زیاد نیست، راحت‌ترین و سریع‌ترین راه رسیدن به شهر، سوارشدن بر خط سه متروی گوانجو است. با وجود تغییر خط، کل زمانی که طول می‌کشد تا به مرکز شهر برسید حداکثر ٤٠ دقیقه است. فقط فراموش نکنید مترو از ساعت شش صبح تا یازده شب فعال است و اگر خارج از این ساعت‌ها به شهر برسید، باید از گزینه‌های دیگری مثل اتوبوس و تاکسی برای رفت و آمد استفاده کنید.
برای گشت و گذار در شهر هم نباید نگران چیزی باشید، با اینکه ترافیک سنگینی مخصوصاً در قسمتهای تجاری شهر برقرار است، ولی سیستم حمل و نقل عمومی گوانگجو یکی از پیشرفته ترین ها در تمام دنیاست، که البته بار اصلی حمل و نقل شهری را مترو و اتوبوس‌های بی‌آرتی به دوش می‌کشند. پیشنهاد می‌شود اگر برای مدت زمان مشخصی در گوانگجو اقامت خواهید داشت، از کارت‌های اعتباری سیستم حمل و نقل تهیه کنید. این کارت‌های رنگی علاوه بر این‌که مقرون به صرفه‌ترند، بلکه برای مواردی مثل دیدنی‌های خاص، تلفن‌های عمومی و دستگاه‌های خودکار فروش تنقلات هم قابل استفاده هستند. این کارت‌ها را می‌توانید از ایستگاه‌های مترو، اتوبوس و یا باجه‌های فروش روزنامه هم تهیه کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.