۱۳۹۹ آبان ۳, شنبه

د رمورد دلار کانادا بیشتر بدانیم

 در این مقاله قصد داریم برایتان از مواردی بگوییم که بر روی نرخ دلار کانادا موثر است

فاکتورهای اصلی شناخته‌شده که بر ارزش و قیمت دلار کانادا تاثیر می‌گذارند این‌ها هستند:

نرخ بهره: نرخ بهره نسبتا بالاتر در کانادا، تقاضای سرمایه‌گذاران خارجی برای دلار کانادا را افزایش خواهد داد. با این وجود نرخ بازگشت سرمایه‌گذاران خارجی به عملکرد مورد انتظار دلار کانادا بستگی خواهد داشت. اگر سرمایه‌گذاران خارجی سقوط ارزش و قیمت دلار کانادا را انتظار داشته باشند، نرخ بهره بیشتری را تقاضا می‌کنند.

قیمت کالاها: ارز و قیمت دلار کانادا وابستگی زیادی به قدرت قیمت‌های کالاها در جهان دارد. در مقایسه با ایالات متحده و بسیاری دیگر از کشورها، این کالاها هستند که بخش بزرگی از صادرات کانادا را تشکیل می‌دهند. وقتی قیمت کالاها افزایش پیدا می‌کند، شرایط تجارت در کانادا بهبود پیدا می‌کند، چرا که کالاهایی که در این کشور تولید می‌شوند، در بازارهای جهانی ارزش و قیمت بیشتری پیدا کرده‌اند. با بالا رفتن قدرت خرید موثر دلار کانادایی، قیمت دلار کانادا هم بالاتر خواهد رفت. برعکس این موضوع هم صادق است؛ قیمت پایین و ضعیف کالاها در کاهش ارزش و نرخ دلار کانادا خود را نشان خواهد داد.

نرخ تورم: تورم نرخی است که با توجه به آن قیمت کالاها و خدمات در طول زمان افزایش پیدا می‌کند. اگر نرخ تورم در کانادا بیشتر از نرخ تورم کشورهای خارجی شود، آن وقت قدرت خرید دلار کانادا به نسبت دیگر ارزهای خارجی کاهش پیدا می‌کند. این کاهش قدرت خرید، در کاهش نسبی ارزش و قیمت دلار کانادا انعکاس خواهد داشت. بر عکس این حالت هم می‌تواند اتفاق بیافتد؛ تورم نسبتا پایین و کنترل‌شده در کانادا تاثیر مثبت بر نرخ دلار کانادا خواهد داشت.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.