۱۳۹۹ آبان ۳, شنبه

من چطور ویزای کانادا گرفتم و سفرنامه کانادای من

 کشور کانادا هم جزو اون کشورهایی هست که به سخت ویزا دادن بین ایرانی ها معروف شده. نبودن سفارت کانادا در تهران هم به این سختی اضافه شده و باعث شده این تصور پیش بیاد که گرفتن ویزای کانادا بدون مراجعه به آژانس های مسافرتی معروف و سپردن همه کار به اون ها، غیر ممکنه.

با سفرنامه کانادا همراه من باشیبد

راستش من خودم قبل از اینکه مراحل ویزا رو شروع کنم برای اینکه کمی اوضاع دستم بیاد به یکی از همین آژانس های معروف زنگ زدم تا اطلاعات بگیرم. اولین سوالی که آژانس مسافرتی ازم پرسید این بود که دعوتنامه من از طرف یک دوست کانادایی هست یا بستگانی در کانادا دارم که برام دعوتنامه بفرستند؟ وقتی پاسخ دادم که دعوتنامه ای ندارم و میخوام ویزای توریستی کانادا رو بگیرم، خانمی که پشت خط بود شاکی شد که آقا کانادا که ویزای توریستی نمیده! وقت خودت و ما رو تلف نکن. بعدش هم بدون اینکه منتظر جوابی از طرف من باشه گوشی رو قطع کرد.

دو روز بعد از این مکالمه مراحل ویزای کانادا رو شروع کردم و کمتر از دو ماه بعد ویزای ۴ ساله کانادا (طولانی ترین ویزایی که تا به حال گرفتم) توی پاسپورتم جا خوش کرده بود. مراحل درخواست و اقدام برای ویزای کانادا به مراحل ویزای استرالیا شباهت داشت ولی به اون سادگی نبود. توی این مطلب سعی می کنم قدم به قدم مراحل ویزای کانادا رو برای شما بنویسم.

سفری که در ادامه سفرنامه اون رو تقدیم شما خواهم کرد، سفر من و همسرم به غرب کانادا و ایالت بیریتیش کلمبیا (BC) هست.

ما که از سال گذشته و تقریباً اواسط سال 97 برای گرفتن ویزای توریستی کانادا از طریق شرکت VFS در استانبول اقدام کرده بودیم منتظر فرصت مناسب بودیم تا در شرایط و آب و هوای مناسب به شهر ونکوور سفری داشته باشیم و دوستان خودمون رو که برای تحصیل به اونجا رفته بودن و الان مشغول کار هستند ببینیم.

برنامه ریزی سفر ما از اردیبشت 98 با گرفتن بلیط برای تاریخ 18 مرداد ماه شروع شد که البته در صورت برنامه ریزی دقیق تر می­شد قیمت های بلیط هواپیما و با توقف های کمتری رو پیدا کرد. پرواز ما از تهران به دوحه و از دوحه به مونترال با هواپیمایی قطر و از مونترال به ونکوور با هواپیمایی ایر کانادا بود. ما که تجربه سفر با هواپیمایی قطر رو نداشتیم اگرچه همچنان فاصله صندلی ها کمی آزاردهنده بود ولی در کل تجربه خوبی از این شرکت هواپیمایی تا مونترال داشتیم. طول پرواز ما از تهران تا دوحه 2 ساعت و از دوحه تا مونترال 13 ساعت بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.